Opublikowano

Jak zrobić dobry folder reklamowy?

Katalogi reklamowe są jedną z najpopularniejszych form tradycyjnej reklamy, która nieprzerwanie cieszy się dużą skutecznością. Dobrze zaprojektowany i profesjonalnie wykonany folder reklamowy jest bardzo efektywnym sprzedawcą, nie tylko w przypadku firm handlowych, ale również usługowych. Jak zaprojektować folder tak zainteresował on naszych klientów?

Pierwszy krok: pomysł na folder reklamowy 

Na początku warto zacząć od burzy mózgów w firmie, obejmującej nie tylko dział marketingowy. Szczególnie dobrze jest brać pod uwagę pomysły handlowców, którzy stoją na pierwszej linii, jeśli chodzi o kontakt z klientami firmy i najlepiej znają ich specyfikę oraz oczekiwania. Ważne jest określenie celów, jakie ma zrealizować dla firmy nowy katalog reklamowy (zwiększenie sprzedaży, wypromowanie nowości etc.). Czy będzie on kolportowany przede wszystkim wśród bieżących klientów, a może dedykowany jest nowym kontrahentom? Jaka jest grupa docelowa oraz planowany nakład katalogu? Od tego zależeć będzie nie tylko projekt, ale również dobór materiałów i techniki łączenia stron w katalogu.

Drugi krok: projekt folderu reklamowego

Mając już spójny i przemyślany plan, można przystąpić do projektu. Jeśli firma posiada profesjonalny dział graficzny, może zająć się tym przedsięwzięciem sama. Nie każde przedsiębiorstwo posiada jednak w swoich szeregach osoby specjalizujące się w grafice DTP. Co zrobić w sytuacji, gdy nie mamy grafika, a potrzebny jest nam folder reklamowy? Szablon i projekt najlepiej jest zlecić doświadczonej firmie zewnętrznej, która specjalizuje się w takich zleceniach. Projektując folder reklamowy, wzór jest jedną z tych rzeczy, które powinniśmy wziąć pod uwagę jako pierwsze. Kolejne ważne kwestie to format i rodzaj łączenia stron. Zdecydowaną większość folderów reklamowych stanowią szyte i klejone biuletyny reklamowe, które mogą mieć naprawdę dużą liczbę stron. Jest to dobre rozwiązanie w przypadku różnych typów działalności – w tym biur podróży, producentów z rozmaitych branż, czy chociażby sklepów sieciowych. Jeśli folder zawiera zdjęcia lub szczegóły wymagające tego, by rozkładał się całkiem na płasko, warto rozważyć katalog spiralowy, którego poszczególne strony połączone są za pomocą wytrzymałej spirali. Takie rozwiązanie również sprawdza się w broszurach o różnej grubości, zatem jest uniwersalne, a co więcej, umożliwia bardzo łatwe przeglądanie katalogu.

Trzeci krok: wybór firmy poligraficznej

Decyzję o wyborze firmy, która wydrukuje katalogi, często podejmuje się już na etapie projektu (zwłaszcza, gdy jest on zlecany firmie zewnętrznej). Czasem jednak przedsiębiorcy szukają dobrego wykonawcy, mając już projekt w ręku. Czym warto kierować się, wybierając firmę poligraficzną? Przede wszystkim jej dotychczasowymi realizacjami i doświadczeniem. Profesjonalne przygotowanie materiałów do druku wymaga szerokiej wiedzy z zakresu grafiki i projektowania. Dobra firma zajmująca się drukowaniem katalogów reklamowych nie tylko doradzi odpowiedni format, ale również rodzaj papieru i technologii druku.

Wybierając firmę, która ma wydrukować katalogi reklamowe, warto upewnić się, czy realizuje ona również inne zamówienia – np. na ulotki, wizytówki, czy reklamę wielkoformatową. Nawiązanie stałej współpracy z jedną, za to profesjonalną firmą poligraficzną, umożliwia zazwyczaj negocjowanie cen, a przede wszystkim wpływa na spójną identyfikację wizualną marki. Warto mieć stałego kontrahenta zajmującego się kompleksowo drukowaniem materiałów reklamowych przedsiębiorstwa – zapewnia to powtarzalną i wysoką jakość zamawianych materiałów, które promują firmę wśród jej klientów.