Opublikowano

Formaty plakatów do druku – najpopularniejsze wymiary

formaty-plakatow

Plakaty stały się niezbędnym, a zarazem kultowym elementem strategii marketingowej oraz promocji wydarzeń. Ich niezwykłość, tendencje stylistyczne oraz niebanalny przekaz pozwalają podziwiać je i czerpać z nich najważniejsze informacje. Wśród popularnych produktów, formaty plakatu stały się standardowo i często wybieranymi dla ujednolicenia prezentowanego hasła, grafiki oraz możliwości umieszczenia plakatu w konkretnym miejscu. Rozmiary plakatów, mimo iż w zakresie dostępności są bardzo zróżnicowane, chętnie wybierane są przez odbiorców w kilku formatach.

Jakie są najpopularniejsze formaty plakatów?

Format plakatu jest tak samo istotny dla efektu wizualnego, jak rodzaj materiału, z którego został wykonany, kompozycja oraz kolorystyka zastosowanego przekazu. Klienci drukarni najczęściej wybierają wymiary plakatów, które zachwycają doskonałą widocznością nawet z daleka. Plakaty na podkładzie offsetowym, kredowym lub blueback mogą być matowe, błyszczące, jedno lub dwustronne oraz wyposażone w listwy poziome. Szczególną uwagę warto zwrócić na formaty A0, A1, A2 oraz A3, wśród popularnych formatów z serii B znajduje się przede wszystkim B1.

Popularne wymiary plakatów


Standardowy plakat formatu A1 posiada następujące wymiary 594×841 mm. Ten efektowny materiał reklamowy może zostać wyposażony w uszlachetnienie za pomocą folii o wykończeniu połysk lub mat oraz lakierem UV. Wybierając format plakatu musimy zastanowić się jakie są nasze oczekiwania względem formy estetycznej, jego czytelności, ale również trwałości. Plakaty pozostaną niezastąpioną formą ponadczasowej reklamy, jeśli chodzi o wydarzenia, koncerty czy organizowane zbiórki. Wiele osób coraz lepiej radzi sobie z dostępnymi programami graficznymi, które pozwalają tworzyć wyjątkowe kompozycje, utwierdzając w przekonaniu, że ta forma promocji jest nadal właściwa. Dzięki zastosowaniu tej skutecznej, ponadczasowej reklamy możesz zwiększyć zasięg swojej oferty. Wybierając ten format plakatu możemy zastosować jego wersję jednostronną lub dwustronną.

Kolejnym popularnym formatem jest plakat A3, którego wymiary prezentują się następująco 297×420 mm, drukując swój projekt można zdecydować się również na plakat A2 o wymiarach 420×594 mm. Te popularne rozmiary plakatów sprawdzają się zarówno na witrynach, informując o promocjach, konkursach lub innych ważnych wydarzeniach, jak i na tablicach ogłoszeniowych. Znajdujące zastosowanie w wielu przedsiębiorstwach plakaty reklamowe w popularnych formatach drukowane są na papierze wysokogramaturowym, najczęściej o gęstości 130-350 g. Efektowne, popularne wymiary plakatów drukowane są zarówno w dużych nakładach, jak i w postaci pojedynczych sztuk. Każde zamówienie przyjmowane jest z niezwykłą starannością. Drukarnia dba o optymalny efekt, wspierając klienta w składaniu zamówienia na każdym etapie, proponując optymalne rozwiązania oraz możliwości. 

Plakat filmowy wymiary-jaki możesz otrzymać?

Plakat filmowy jest specyficznym rodzajem plakatu, który poza szczegółowymi informacjami na temat tytułu, twórców oraz daty i miejsca premiery powinien zawierać przyciągającą uwagę grafikę. Dzięki zastosowaniu standardowego rozmiaru plakatu filmowego, jego ekspozycja w witrynach kin oraz na słupach ogłoszeniowych jest nieskomplikowana i przewidywalna. 610×915 mm to standardowa wielkość plakatu filmowego, który można wydrukować dla zleceniodawcy. Niezależnie od tego, czy plakat filmowy będzie promował nadchodzącą premierę, czy wydarzenie filmowe jego efekt zdecydowanie zapadnie w pamięć odbiorców. Plakaty filmowe wykazują się doskonałą jakością wykonania, która gwarantuje ich trwałość.

Jakość plakatów, materiał wykonania i rozdzielczość

Odporne na blaknięcie oraz często wybierane w wersji dwustronnej wyróżniają się intensywnością kolorów. Zdarza się, że grafiką, promującą film jest zdjęcie, pochodzące z jednej z jego scen. W tym przypadku warto zwrócić uwagę na rodzaj materiału wykonania oraz wykończenia, wpływający na uzyskanie precyzji wydruku, a co z tym związane widoczności szczegółów. Format plakatu jest niezwykle ważny dla jakości wydruku, dlatego przed wykonaniem go pracownicy drukarni sprawdzają jakość pliku, przesłanego przez klienta. Należy pamiętać o zapisaniu projektu w odpowiedniej dla druku rozdzielczości co ułatwi prace zespołowi i sprawi, że będziemy zadowoleni z poziomu wydruku. Modyfikacja jego wykonania pozwala uniknąć nieestetycznego niedopasowania jakości grafiki do formatu drukowanego materiału reklamowego. 

Plakaty filmowe oraz biznesowe powinny prezentować się nienagannie niezależnie od rozmiaru oraz miejsca ekspozycji, tak ważnego dla dużej liczby odbiorców. W reklamie coraz częściej pojawiają się odniesienia do tradycyjnych kanałów promocji oraz znanych rozwiązań, być może plakaty już niedługo wpiszą się w powracające trendy.